Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Πως θα είναι το σπίτι μου το 2020;

Σήμερα ήταν η μεγάλη ημέρα του συνεδρίου Internet of Things που διοργανώνει η Ναυτεμπορική, ενώ τους τελευταίους 2 μήνες προετοιμάζω την παρουσία της Accenture σε αυτό το σημαντικό event. 
Χάρηκα πολύ που υποδέχτηκα στην Αθήνα τον συνεργάτη μου Ashley Benigno, τον Business Design Director της FJORD, εταιρία που εξαγόρασε πρόσφατα η Accenture και ειδικεύεται στους τομείς του digital space across design, της καινοτομίας, του branding και του marketing. Στην πράξη, σχεδιάζει νέες υπηρεσίες και προιόντα για τους πελάτες του σε όλο τον κόσμο που θέλουν να λανσάρουν καινοτομίες, να προάγουν την τεχνολογία και φυσικά να κερδίσουν μέσα από αυτό.
Μετά την καταπληκτική του παρουσίαση που ήταν για τα living services, βρήκα την ευκαιρία και ρώτησα τον Ashley:ως θα είναι το σπίτι μου το 2020;".
Μου είπε ότι θα είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που είναι τώρα. 
Δηλαδή; 
Οι προμήθειες (ψυγείο, καλλυντικά, καθαριστικά, κτλ) θα παραγγέλνονται αυτόματα και δεν θα χρειάζεται να ασχοληθώ ή να πάω στο σούπερ μαρκετ. 
Το ίδιο και για τη θέρμανση, την ψύξη, τον φωτισμό, κ.α. που θα ρυθμίζονται μόνα τους, ανάλογα με τις δικές μου προτιμήσεις που θα τις γνωρίζει το smart σύστημα. 
Τα mobile devices, τα μέσα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας θα είναι διαφορετικά. Smart όλα και παντού. 
Privacy is dead, όπως καταλαβαίνω, ε;
Τον ρώτησα εάν "θα εξακολουθώ να μαγειρεύω" και μου απάντησε "ναι, εάν ακόμα θα προλαβαίνεις". Έχω την εντύπωση βέβαια, ότι οι smart κουζίνες, θα γνωρίζουν τις συνταγές και θα μας καθοδηγούν για την παρασκευή αλλά και για τα συστατικά του φαγητού που λείπουν ή περισσεύουν. Βέβαια, στην ίδια αυτή ερώτηση, ο Ashley μου διευκρίνησε το αυτονόητο: Ότι για να μπορούμε να τα αποκτήσουμε όλα αυτά, θα πρέπει βεβαίως να δουλεύουμε όλο και περισσότερο. Βάλε και τον χρόνο για να ασχοληθείς με όλες αυτές τις smart συσκευές.... μμμ, πρέπει να το σκεφτώ.
Ο Ashley μόλις έφυγε, επιστρέφει στο Μιλάνο που είναι η βάση του και από εκεί για πολλά άλλα μέρη του κόσμου για να σχεδιάσει τα καλύτερα. 
Ουπς, έφυγε και ξέχασα να τον ρωτήσω.
What about 2030; Πως θα είναι το σπίτι μου τότε;
Ashley, until we meet again, περιμένω απάντηση για αυτό...