Πώς μπορούν τα κοινωνικά δίκτυα να βοηθήσουν την επιχείρησή μου;
Είναι ένα πλήρες χάσιμο χρόνου ή μπορεί πραγματικά να κερδίσω κάτι από αυτό;
Ερωτήσεις σαν και αυτές δεχόμαστε σχεδόν καθημερινά στην επικοινωνία μας με πελάτες.
Θα προσπαθήσω στο παρακάτω post να αναλύσω μερικές περιπτώσεις σχετικά με την χρήση των social media.Ο τρόπος γραφής είναι λίγο απλοϊκός και τηλεγραφικός αλλά θέλω να είναι κατανοητά από τον απλό χρήστη και όχι απαραίτητα από τον marketer.
Συμπέρασμα του κάθε πελάτη, μόλις δει το όφελος: Μακάρι να είχε αρχίσει να τα χρησιμοποιεί νωρίτερα!(ακούγετε κλισέ αλλά αυτό συμβαίνει)
Αν χρησιμοποιείτε social media όπως το Facebook, LinkedIn, Twitter, Friendfeed κτλ γνωρίζετε ήδη την αξία που μπορούν να φέρουν στο “τραπέζι” σαν εργαλεία. Αν προσπαθείτε ακόμη να ανακαλύψετε πως μπορούν να σας βοηθήσουν σαν επιχείρηση, δεν έχετε παρά να συνεχίσετε την ανάγνωση.
Τι είναι τα social media? (Μέσα κοινωνικής δικτύωσης).
Με απλά λόγια κάθε website κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι ο ελληνικός όρος που χρησιμοποιείται, είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει τους ανθρώπους να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες μεταξύ τους, να είναι διαρκώς συνδεδεμένοι με την πραγματικότητα, ή και την πληροφορία που έχει ο “φίλος” τους ή όπως συχνά χρησιμοποιούμε τον όρο η επαφή τους (π.χ. connection όπως την ονομάζει το Linkedin που απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματικό κοινό). Ενθαρρύνει τον διάλογο αντί για μονόλογο, με τη διευκόλυνση της συμμετοχής και της από κοινού χρήσης του περιεχομένου.
Εκλαϊκευμένα μπορείτε να έχετε το δικό σας “ραδιοτηλεοπτικό σταθμό” διανομής πληροφοριών σε μορφή ήχου, βίντεο ή γραπτού περιεχομένου. Αντί να διαβάζεται παθητικά σε μια ιστοσελίδα ένα κομμάτι του περιεχομένου, μπορείτε τώρα να σχολιάσετε, να αναδιανείμετε, ή να μοιράζεστε με άλλους ανθρώπους το περιεχόμενο .
Τα social media επιτρέπουν στους χρήστες να διαμορφώσουν προσωπικές και επαγγελματικές σχέσεις, αυτό συχνά αναφέρεται σαν social network. Οι επιχειρήσεις μπορούν να ξεκινήσουν πιο γρήγορα κάποια σχέση με τους πελάτες τους και τα άτομα μπορούν να φτάσουν ευκολότερα σε κοινωνική διάδραση με άλλα άτομα.
Γιατί μια επιχείρηση να κάνει χρήση των social media?
* Business Branding – Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα social media για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα το προϊόν τους μέσω της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες-πελάτες τους. Είναι ένα νέο εργαλείο για τις εταιρίες στην Ελλάδα, είναι το νέο “φυλλάδιο» ή μια επέκταση της διαφήμισης τους έτσι ώστε το κοινό να βρει πληροφορίες σε βάθος για το προϊόν αλλά και να αλληλεπιδράσει με την μάρκα.
* Δικτύωση (Networking) – Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να δημιουργήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, η επιχείρηση μπορεί και εκμεταλλεύεται το marketing από στόμα σε στόμα και την κατασκευή ενός καναλιού επικοινωνίας που μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη των πωλήσεων και την διάδοση του μηνύματος (δεν είναι κάτι εύκολο αλλά γιαυτό υπάρχουν οι ειδικοί). Τα social media επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συνδεθούν με εκατομμύρια ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα είχαν την ευκαιρία να φτάσουν. Είναι ένας νέος τρόπος για τη διανομή πληροφοριών μεταξύ των επιχειρήσεων και των ατόμων που ήρθε για να μείνει.
* Customer Feedback – Οι εταιρείες που έχουν την δυνατότητα να απαντούν σε ερωτήσεις των πελατών τους άμεσα από τα social media (είδαμε ελληνικά παραδείγματα στο twitter.com) μπορούν να βελτιώσουν την ικανοποίηση του πελάτη και να τον μετατρέψουν σε πολλαπλασιαστή γνώμης. Οι περισσότερες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν λειτουργία αναζήτησης, μπορείτε να αναζητήσετε και να δείτε τι λένε οι καταναλωτές σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Η χρήση τους δημιουργεί αναγνωρισιμότητα και συμβάλει στην καλύτερη online εμπειρία χρήστη σχετικά με την μάρκα ή το προϊόν σας.
Στη MyPublics αναλαμβάνουμε την διαχείριση των Social Media Accounts της επιχείρησης σας αλλά με απόλυτα επαγγελματικό και δημιουργικό τρόπο. Δείτε περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες e-marketing EΔΩ.
Case Study MyPublics: Ένα πρόσφατο παράδειγμα μιας πολύ επιτυχημένης συνεργασίας είναι η διαχείριση της fan page του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων www.facebook.com/kalavritaskicenter , η οποία σε λίγες μόνο εβδομάδες έγινε η πλέον διαδραστική σελίδα σε σύγκριση με όλα τα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας, με πιστούς φανς και δικό τους υλικό που ανεβαίνει συνέχεια στη σελίδα και πολλαπλασιάζει τις πληροφορίες και εικόνες που παίρνουν οι παραλήπτες.
Case Study MyPublics: Ένα πρόσφατο παράδειγμα μιας πολύ επιτυχημένης συνεργασίας είναι η διαχείριση της fan page του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων www.facebook.com/kalavritaskicenter , η οποία σε λίγες μόνο εβδομάδες έγινε η πλέον διαδραστική σελίδα σε σύγκριση με όλα τα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας, με πιστούς φανς και δικό τους υλικό που ανεβαίνει συνέχεια στη σελίδα και πολλαπλασιάζει τις πληροφορίες και εικόνες που παίρνουν οι παραλήπτες.