Λιώνουν τα χιόνια, βγαίνει χρυσάφι.
Συνέντευξη της Μαρίας Παπάζογλου στην εφημερίδα "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" την Κυριακή 13 Μαίου 2012 και στη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ (athanas@pelop.gr).
Πώς μπορεί ένας τουριστικός προορισμός εν μέσω κρίσης, να απογειωθεί; Κι όμως μπορεί. Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύεται από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας Χιονοδρομικό Κέντρο ΑΕ που κατάφερε να «σπάσει» κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας σε περίοδο λιτότητας! Πώς λοιπόν, το τουριστικό marketing μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους τουριστικούς προορισμούς να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα;
Η Μαρία Παπάζογλου, επικεφαλής της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και τουριστικού marketing My Publics, που έχει αναλάβει το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, μας εξηγεί τα μαγικά ή τα μυστικά...
- Πώς το επιτύχατε αυτό;
- Η οικονομική κρίση δεν σας ανησύχησε; Πώς την αντιμετωπίσατε;
Πώς αντιμετώπισε η αγορά αυτή την εξέλιξη των Καλαβρύτων;
Συνέντευξη της Μαρίας Παπάζογλου στην εφημερίδα "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" την Κυριακή 13 Μαίου 2012 και στη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ (athanas@pelop.gr).
Πώς μπορεί ένας τουριστικός προορισμός εν μέσω κρίσης, να απογειωθεί; Κι όμως μπορεί. Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύεται από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας Χιονοδρομικό Κέντρο ΑΕ που κατάφερε να «σπάσει» κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας σε περίοδο λιτότητας! Πώς λοιπόν, το τουριστικό marketing μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους τουριστικούς προορισμούς να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα;
Η Μαρία Παπάζογλου, επικεφαλής της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και τουριστικού marketing My Publics, που έχει αναλάβει το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, μας εξηγεί τα μαγικά ή τα μυστικά...
- Πώς το επιτύχατε αυτό;
Πράγματι, το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων είναι μια από τις σημαντικότερες συνεργασίες μας και βοηθήσαμε έτσι ώστε φέτος να πετύχει ρεκόρ εισιτηρίων χιονοδρόμων παρά την κρίση! Η σεζόν έκλεισε με αύξηση του αριθμού χιονοδρόμων κατά 18,5% συγκριτικά με το 2011, ενώ και το 2011 είχε εξίσου θεαματικά αποτελέσματα με αύξηση κατά 75% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Ενας επιπλέον δείκτης της φετινής επιτυχίας είναι η αύξηση των χιονοδρόμων κατά 45%, συγκριτικά με τον μέσο όρο της τελευταίας 6ετίας. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης, δεν προέκυψαν τυχαία, αλλά μέσα από μια σειρά συστηματικών και εστιασμένων ενεργειών. Βασικοί άξονες είναι οι εξής:
Λειτουργούμε με στρατηγική και σχεδιασμό. Στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων υπάρχει πλέον μια ισχυρή διοίκηση, με τεχνοκρατική φιλοσοφία, οργάνωση, αυστηρό προϋπολογισμό και στενή παρακολούθηση της επιχείρησης. Αυτό μας βοηθάει να σχεδιάσουμε έγκαιρα το marketing, τo πού και πώς θα κινηθούμε.
Ξεκινάμε την προετοιμασία πολύ έγκαιρα και οι ενέργειες για την επόμενη χρονιά, ακόμα και το καλοκαίρι, είναι πυρετώδεις!
- Πώς επικοινωνείτε με τους επισκέπτες του χιονοδρομικού;
Εφαρμόζουμε πελατοκεντρική επικοινωνία. Ζητάμε από τους επισκέπτες να πουν τις εντυπώσεις τους. Τους ακούμε. Προσαρμόζουμε ό,τι μπορούμε από τις προτάσεις τους στη λειτουργία της επιχείρησης. Είναι αλήθεια ότι ένα σχόλιο ή ιδέα τους, μπορεί να υλοποιηθεί αμέσως. Το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων έχει αναπτύξει εντυπωσιακά ζωντανή και διαδραστική επικοινωνία με το κοινό.
Παρέχουμε ζωντανή πληροφορία. Στην ιστοσελίδα www.kalavrita-ski.gr μπορείτε να δείτε τι ακριβώς συμβαίνει στο Χιονοδρομικό Κέντρο μέσα από κάμερες που μεταδίδουν εικόνα ζωντανά. Υπάρχει συνεχής ενημέρωση για τη λειτουργία των αναβατήρων, των πιστών, την πρόσβαση, την πρόγνωση καιρού και άλλων πληροφοριών απαραίτητων για την προετοιμασία όσων θέλουν να επισκεφθούν τον Χελμό.
Είμαστε σε συνεχή διάλογο με τους φίλους του Χελμού. Η διαδραστική σελίδα επικοινωνίας που έχουμε δημιουργήσει και διαχειριζόμαστε είναι το www.facebook.com/kalavritaskicenter. Ενθαρρύνουμε τους φίλους να συμμετέχουν με δικό τους υλικό, τη δική τους εμπειρία, να ρωτήσουν ή να σχολιάσουν ό,τι θέλουν. Απαντάμε σε όλα τα σχόλια και οι φίλοι γνωρίζουν ότι ασχολούμαστε προσωπικά με τον καθένα καθώς και ότι η γνώμη τους είναι σημαντική. Η μεγάλη επιτυχία είναι ότι το χιονοδρομικό Καλαβρύτων διαφημίζεται πλέον μέσα από τις φωτογραφίες, τα videos, τα σχόλια, τις εμπειρίες των ίδιων των επισκεπτών που τις δημοσιεύουν, γεγονός που στο σύγχρονο marketing είναι ο πλέον πειστικός τρόπος προβολής.
- Η οικονομική κρίση δεν σας ανησύχησε; Πώς την αντιμετωπίσατε;
Υλοποιήσαμε πολλές και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Αντιλαμβανόμαστε τις αλλαγές που έφερε η κρίση και προσπαθούμε να δώσουμε συμφέρουσες λύσεις και πακέτα υπηρεσιών. Π.χ. προβλέψαμε τις δυσκολίες που θα δημιουργούσε στην προσέλευση η άνοδος της τιμής της βενζίνης και προτείναμε μια νέα φιλοσοφία για τα snowbus, εξασφαλίζοντας οικονομική και αξιόπιστη μεταφορά με πούλμαν από πολλές πόλεις προς το Χιονοδρομικό. Αυτό συνδυάστηκε με εκπτώσεις στο εισιτήριο, την ενοικίαση εξοπλισμού και το φαγητό.
Σχεδιάσαμε πρωτοποριακές υπηρεσίες. Μια από αυτές είναι το πακέτο All inclusive ski Kalavrita. Πρώτη φορά στην Ελλάδα λειτούργησε ένα πρόγραμμα all inclusive σε επίπεδο τουριστικού προορισμού. Προτείναμε στους επιχειρηματίες να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να προσφέρουν ένα πακέτο που θα περιλαμβάνει διαμονή, φαγητό, το εισιτήριο του Χιονοδρομικού και την ενοικίαση εξοπλισμού από 55 ευρώ για όλα αυτά!
Πώς αντιμετώπισε η αγορά αυτή την εξέλιξη των Καλαβρύτων;
Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας γνωρίζουν πλέον ότι κάτι πρωτοποριακό και διαφορετικό συμβαίνει στα Καλάβρυτα. Είναι μεγάλη ικανοποίηση για εμάς, στη My Publics, που από διάφορους τουριστικούς προορισμούς έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τις δράσεις και τις υπηρεσίες μας, προκειμένου να εφαρμόσουν αντίστοιχα προγράμματα marketing και προβολής στις περιοχές τους.
Όλη η συνέντευξη στο portal της εφημερίδας: http://pelop.gr/?page=article&srv=9&DocID=32438