Αγαπητοί φίλοι,
Σήμερα είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε ενός κλειστού τύπου workshop που διοργάνωσε το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για να φέρει κοντά τους Αυστριακούς ειδικούς του χειμερινού τουρισμού (εκπροσώπους του Υπουργείου Τουρισμού, των Επιμελητηρίων και χιονοδρομικών κέντρων) με τους διευθυντές των χιονοδρομικών κέντρων της Ελλάδας.
Άκουσα κάποια παράπονα από τα χιονοδρομικά κέντρα ότι δεν είχαν κληθεί να προετοιμάσουν και να παρουσιάσουν αμοιβαία τα θέματα τους έτσι ώστε να δείξουν κάποια θετικά στοιχεία της Ελλάδας ή τουλάχιστον τις προοπτικές ανάπτυξης για τον χειμερινό τουρισμό. Ωστόσο, είχα την ευκαιρία να μεταβιβάσω τα μηνύματα μου σχετικά με το θέμα της παντελούς έλλειψης σχεδίου marketing στους χειμερινούς προορισμούς που αποτελεί τον ένα και μοναδικό δρόμο που μπορεί να τους διασώσει από την ελεύθερη πτώση των τελευταίων ετών. Δείτε κάποια σημεία από την τοποθέτηση μου:
Άκουσα κάποια παράπονα από τα χιονοδρομικά κέντρα ότι δεν είχαν κληθεί να προετοιμάσουν και να παρουσιάσουν αμοιβαία τα θέματα τους έτσι ώστε να δείξουν κάποια θετικά στοιχεία της Ελλάδας ή τουλάχιστον τις προοπτικές ανάπτυξης για τον χειμερινό τουρισμό. Ωστόσο, είχα την ευκαιρία να μεταβιβάσω τα μηνύματα μου σχετικά με το θέμα της παντελούς έλλειψης σχεδίου marketing στους χειμερινούς προορισμούς που αποτελεί τον ένα και μοναδικό δρόμο που μπορεί να τους διασώσει από την ελεύθερη πτώση των τελευταίων ετών. Δείτε κάποια σημεία από την τοποθέτηση μου:
"Από τους
Αυστριακού συναδέλφους δόθηκε σήμερα ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα του marketing, ως ένας από τους πέντε παράγοντες που
συμβάλουν στην επιτυχία της λειτουργίας των χειμερινών προορισμών και των
χιονοδρομικών κέντρων στη χώρα τους.
Αντιστοίχως στην
Ελλάδα, δεν υπάρχει ολοκληρωμένη και επαγγελματική διαχείριση στον τομέα του marketing στους χειμερινούς προορισμούς και την
πλειοψηφία των χιονοδρομικών κέντρων, τα οποία αντιμετωπίζουν αξεπέραστα
εμπόδια στο να υλοποιήσουν σχέδια marketing, όχι μόνο από θέμα των πόρων που απαιτούνται, αλλά
και εξαιτίας του καθεστώτος λειτουργίας τους που τους αποκλείει ουσιαστικά από αυτή
τη διαδικασία.
Ζούμε στην εποχή
όπου οι χειμερινοί προορισμοί δεν ζουν πλέον από τους "ευκατάστατους"
Έλληνες του
Σαββατοκύριακου με του οποίους δούλεψαν πολύ καλά επί σειρά ετών. Η κατάσταση
που έχει επιβάλλει σήμερα η κρίση, μας αναγκάζει να βγούμε εμείς για να
προσελκύσουμε τον κατάλληλο πελάτη για να μας επισκεφθεί. Η ανάγκη για
στοχευμένο marketing, υπάρχει
τώρα περισσότερο από ποτέ. Ένα marketing plan που το σχεδιάζουν
και το εκτελούν έμπειροι επαγγελματίες, μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα
και ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το έργο που υλοποιήσαμε για την προβολή του
χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων, το οποίο εκτόξευσε την αύξηση της
επισκεψιμότητας από τους χιονοδρόμους και αντιστοίχως τα έσοδα της επιχείρησης.
Τo σωστό marketing αποτελεί επένδυση η οποία θα φέρει πίσω
πολλαπλάσια οφέλη.
Έμφαση πρέπει να
δοθεί στις συνέργιες στους τουριστικούς προορισμούς και στην ένωση δυνάμεων με
τους τοπικούς επιχειρηματίες. Εφόσον τα κρατικά κονδύλια δεν υπάρχουν πλέον, η
ευθύνη της προβολής πρέπει να μετατεθεί στους ίδιους τους επιχειρηματίες που
δραστηριοποιούνται στους χειμερινούς προορισμούς γιατί η βιωσιμότητα των
επιχειρήσεων τους εξαρτάται άμεσα από την προσέλκυση επισκεπτών στην περιοχή.
Για να το πετύχουν αυτό, οι επιχειρηματίες χρειάζεται να αντιμετωπίσουν σοβαρά:
Για να το πετύχουν αυτό, οι επιχειρηματίες χρειάζεται να αντιμετωπίσουν σοβαρά:
1. Την αναβάθμιση
και ανταγωνιστικότητα των υπηρεσιών τους
2. Την εκπαίδευση
του προσωπικού
3. Την στοχευμένη προβολή μέσα από σύγχρονους τρόπους
επικοινωνίας"Μαρία Παπάζογλου
Δ/ντρια της εταιρίας δημοσίων σχέσεν και τουριστικού marketing My Publics