Το στοχευμένο Τουριστικό marketing θα βοηθήσει έτσι ώστε να διαφοροποιηθούν και να κάνουν τις υπηρεσίες τους πιο ελκυστικές.
Νέο άρθρο της Μαρίας Παπάζογλου στο περιοδικό HOTELIER (τεύχος Νο.3).
O κλάδος του Τουρισμού στην Ελλάδα είναι από τους κλάδους που δεν έχει ακόμα αντιληφθεί το σπουδαίο ρόλο του Marketing και των δημοσίων σχέσεων στην ανάπτυξή και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Κάποιοι επιχειρηματίες και στελέχη επιλέγουν να μην εντάξουν το μεθοδευμένο στη λειτουργία της επιχείρησής τους θεωρώντας ότι είναι οι ίδιοι γνώστες του αντικειμένου, αφού το έχουν μάθει εμπειρικά. Έτσι, μένουν με την ψευδαίσθηση πως μπορούν να το κάνουν μόνοι τους ή θεωρούν πως είναι περιττή πολυτέλεια για τη δική τους τη «μικρή» επιχείρηση.
Αντιστοίχως, όταν νιώσουν την ανάγκη πως πρέπει να κάνουν «κάτι» γιατί ο ανταγωνισμός γίνεται πολύ έντονος στρέφονται στο Marketing. Περιμένουν πως έτσι θα λύσουν όλα τα προβλήματα σε μια νύκτα χωρίς να έχουν τις προϋποθέσεις για να το ενσωματώσουν ουσιαστικά στις λειτουργίες της επιχείρησης και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του. Τις περισσότερες φορές, προχωρούν σε βεβιασμένες επιλογές, χωρίς στόχευση και προγραμματισμό με αποτέλεσμα να χάσουν τα χρήματα τους από λανθασμένες επιλογές.
Η οικονομική κρίση μας έμαθε ότι η ανάγκη για επικοινωνία με τους πελάτες μας είναι ακόμη μεγαλύτερη και ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο για λανθασμένες κ άσκοπες ενέργειες.
Case Study 1ο: Arcadia Suites and Spa (6 σουίτες)
H Μy Publics ανέλαβε πριν από 2 μήνες την υποστήριξη του μικρού αυτού συγκροτήματος με τις 6 πολυτελείς σουίτες στον Γαλατά Πόρου. Βρήκαμε τις τιμές σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, τόσο που δεν επέτρεπαν την απόσβεση της πολυτελούς αυτής επένδυσης σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και ο περιορισμός των εσόδων δεν επέτρεπε να διατηρηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο όπως θα έπρεπε.
H Μy Publics ανέλαβε πριν από 2 μήνες την υποστήριξη του μικρού αυτού συγκροτήματος με τις 6 πολυτελείς σουίτες στον Γαλατά Πόρου. Βρήκαμε τις τιμές σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, τόσο που δεν επέτρεπαν την απόσβεση της πολυτελούς αυτής επένδυσης σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και ο περιορισμός των εσόδων δεν επέτρεπε να διατηρηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο όπως θα έπρεπε.
Τι κάναμε:
- Διαφοροποίηση και αναβάθμιση των υπηρεσιών: προτείναμε όχι μόνο να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες και οι εγκαταστάσεις σε όλα τα επίπεδα αλλά και να δημιουργηθούν νέες πρωτοποριακές υπηρεσίες έτσι ώστε το συγκρότημα να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και να ξεχωρίσει. Υποστηρίξαμε ότι με μικρή χρηματική επένδυση στις υπάρχουσες υπηρεσίες θα μπορεί να δημιουργηθεί ένα αναβαθμισμένο προϊόν που ο επισκέπτης με χαρά θα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει γι αυτό αρκετά περισσότερο από τις τιμές που ίσχυαν πριν. Kάποια από αυτά τα βήματα ήταν το σερβίρισμα του πρωινού όποια ώρα επιθυμεί ο πελάτης στη βεράντα του με θέα θάλασσα ή στο σαλόνι της σουίτας, η δημιουργία νέων και ιδιαίτερων μενού για το πρωινό, ακόμα και πρωινό για αθλητές, διαβητικούς ή όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Δυνατότητα για πριβέ μασάζ μέσα στην σουίτα και έμφαση με στοιχεία ρομαντισμού στις σουίτες αλλά και το Σπα.
- Δημιουργία νέας εικόνας και επικοινωνία: αναδιαμορφώσαμε το λογότυπο και τη συνολική εικόνα του Arcadia Suites έτσι ώστε να συμβαδίζει με τη νέα όψη που θέλαμε να δώσουμε. Νέα φωτογράφηση (με δικά μας μέσα), δημιουργία ελκυστικού και αναλυτικού πληροφοριακού υλικού προκειμένου ο πιθανός επισκέπτης να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για να μπορέσει συνειδητά να επιλέξει ανάμεσα από τους ανταγωνιστές. Αντίστοιχα, διοχέτευση στα ΜΜΕ δημοσιογραφικού και φωτογραφικού υλικού το οποίο τράβηξε το ενδιαφέρον και οδήγησε σε δημοσιεύματα και θετικά άρθρα . Με μια μικρή οικονομική επένδυση, καταφέραμε να παρουσιάσουμε το Arcadia σε πολλά ΜΜΕ καλύπτοντας, περιοδικά, εφημερίδες, sites και blogs .
- Επένδυση στη νέα τεχνολογία: τα μέσα επικοινωνίας που διέθετε αρχικά το συγκρότημα ήταν ένα website χωρίς ελκυστικό περιεχόμενο και συχνή ανανέωση. Τώρα πια, διαθέτει νέα δυναμική ιστοσελίδα www.arcadiasuitesandspa.com , αλλά και δικό του blog που ξεκίνησε ήδη από την πρώτη μέρα συνεργασίας μας το http://arcadiasuitesspa.blogspot.com αλλά και καθημερινή πλέον επικοινωνία με το κοινό και τους συνεργάτες μέσω μιας ενεργής και ενδιαφέρουσας σελίδας στο facebook (www.facebook.com/ARCADIASUITESSPA ).
- Νέα κανάλια πώλησης του ξενοδοχείου: προτείναμε τη συνεργασία με On-line ταξιδιωτικά γραφεία τα οποία άνοιξαν την αγορά του Arcadia σε νέους πελάτες από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο! Παράλληλα, προτείναμε και συνεργασίες με άλλα γραφεία-κλειδιά που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην περιοχή με τα οποία επιδιώξαμε συνεργασίες.
Tώρα πια το Arcadia Suites and Spa, πρωταγωνιστεί ως επιλογή για να επισκεφθεί κάποιος την περιοχή, προσελκύει επισκέπτες που αποζητούν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και είναι διατεθειμένοι να τις πληρώσουν ακριβότερα. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για συστηματική επικοινωνία και πάντα με διάθεση καινοτομίας.
Σε επόμενη ανάρτηση (μέρος 2ο του άρθρου), θα δείτε περισσότερα case studies σε μικρομεσαίες αλλά και μεγαλύτερες τουριστικές επιχειρήσεις....