Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Οι μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να βγουν κερδισμένες από την οικονομική κρίση. (μέρος 2ο)

Το στοχευμένο Τουριστικό marketing θα βοηθήσει έτσι ώστε να διαφοροποιηθούν και να κάνουν τις υπηρεσίες τους πιο ελκυστικές.

Νέο άρθρο της Μαρίας Παπάζογλου στο περιοδικό HOTELIER (τεύχος Νο.3). Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο σε pdf. 

O κλάδος του Τουρισμού στην Ελλάδα είναι από τους κλάδους που δεν έχει ακόμα αντιληφθεί το σπουδαίο ρόλο του Marketing και των δημοσίων σχέσεων στην ανάπτυξή και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Κάποιοι επιχειρηματίες και στελέχη επιλέγουν να μην εντάξουν το μεθοδευμένο στη λειτουργία της επιχείρησής τους θεωρώντας ότι είναι οι ίδιοι γνώστες του αντικειμένου, αφού το έχουν μάθει εμπειρικά. Έτσι, μένουν με την ψευδαίσθηση πως μπορούν να το κάνουν μόνοι τους ή θεωρούν πως είναι περιττή πολυτέλεια για τη δική τους τη «μικρή» επιχείρηση.
Αντιστοίχως, όταν νιώσουν την ανάγκη πως πρέπει να κάνουν «κάτι» γιατί ο ανταγωνισμός γίνεται πολύ έντονος στρέφονται στο Marketing. Περιμένουν πως έτσι θα λύσουν όλα τα προβλήματα σε μια νύκτα χωρίς να έχουν τις προϋποθέσεις για να το ενσωματώσουν ουσιαστικά στις λειτουργίες της επιχείρησης και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του. Τις περισσότερες φορές, προχωρούν σε βεβιασμένες επιλογές, χωρίς στόχευση και προγραμματισμό με αποτέλεσμα να χάσουν τα χρήματα τους από λανθασμένες επιλογές.
Η οικονομική κρίση μας έμαθε ότι η ανάγκη για επικοινωνία με τους πελάτες μας είναι ακόμη μεγαλύτερη και ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο για λανθασμένες κ άσκοπες ενέργειες.   


Case study NO2: Itilo Traditional Hotel (20 δωμάτια)
 
Επισκεφθήκαμε το ξενοδοχείο ακριβώς πριν από την έναρξη της πρώτης σεζόν που θα λειτουργούσε μετά από την πλήρη ανακατασκευή. Είδαμε ότι η επιθυμία του ιδιοκτήτη να το λειτουργήσει ως  ένα «κυριλέ» ξενοδοχείο δεν έπρεπε να υποστηριχθεί, μιας και το δυνατό σημείο του ξενοδοχείου ήταν οι αυθεντικές και προσωπικές υπηρεσίες φιλοξενίας που προσέφερε όλη η οικογένεια των ιδιοκτητών στους επισκέπτες. Η αλλαγή που προτείναμε στον τρόπο λειτουργίας και τοποθέτησης του ξενοδοχείου στην αγορά  ήταν τελικά το κλειδί που άνοιξε την πύλη μιας επιτυχημένης σεζόν με πολύ καλά αποτελέσματα!
Τι κάναμε:
1.    Διαφοροποίηση: Πιστέψαμε ότι έπρεπε να χτίσουμε την εικόνα του ξενοδοχείου ακριβώς πάνω στην αυθεντική φιλοξενία της Μανιάτικης οικογένειας των ιδιοκτητών. Φωτογραφήσαμε τα μέλη της οικογένειας με τον ρόλο που είχε ο καθένας και δείξαμε απλές καθημερινές σκηνές από διακοπές και αγνή φιλοξενία. Αλλάξαμε εντελώς τον μπουφέ του πρωινού και συμπεριλάβαμε τοπικά προϊόντα (σύγκλινο Μάνης, λαλάγγια, τυριά, μέλι, ζυμωτό ψωμί κ.α.), παραδοσιακές σπεσιαλιτέ (π.χ. καγιανάς, πίτες κ.α.), πολλά είδη που παράγουν οι ίδιοι στο αγρόκτημά τους (αυγά, λαχανικά, φρούτα) και αυτό πραγματικά ενθουσίασε τους επισκέπτες που ένοιωσαν πραγματικά ότι γυρνούν πολλά χρόνια πίσω με γεύσεις του χωριού.
2.    Επικοινωνία: και στην περίπτωση αυτή χτίσαμε νέα εικόνα γύρω από το ξενοδοχείο. Νέο website, συστηματική επικοινωνία μέσω facebook και χρήση νέων τεχνολογιών. Αντίστοιχη υποστήριξη υπήρξε και από τα ΜΜΕ τα οποία αγκάλιασαν αυτή την προσπάθεια και προέβαλαν τι συμβαίνει σε αυτό το νέο πλέον ξενοδοχείο. Η εικόνα ήταν τόσο δυνατή που πολλοί φίλοι και συνεργάτες μου λένε ότι αισθάνονταν σαν να ήταν κάθε μέρα παρόντες σε όλα αυτά τα όμορφα πράγματα που παρουσιάζαμε.

Θεαματικά αποτελέσματα του μεθοδευμένου marketing σε μεγαλύτερα projects:
Αντίστοιχα θεαματικά αποτελέσματα η εταιρίας μας έχει προσφέρει και σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό το αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων το οποίο μέσα σε μια χρονιά μετά από την αλλαγή της Διοίκησης και της ένταξης της My Publics στην ομάδα συνεργατών, κατάφερε να αντιστρέψει τα επί σειράς ετών αρνητικά αποτελέσματα και να έχει κερδοφορία! Η συνεισφορά μας με ολοκληρωμένο πρόγραμμα marketing και έξυπνη και αποδοτική επικοινωνία, οδήγησε σε αύξηση των επισκεπτών κατά +75%  και αύξηση εσόδων κατά 44% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Δείτε ΕΔΩ τον οικονομικό απολογισμό!



Πως δουλεύουμε: Η My Publics (www.mypublics.com) είναι μια εξειδικευμένη εταιρία δημοσίων σχέσεων και τουριστικού Marketing . Δημιουργήθηκε από τη Μαρία Παπάζογλου, στέλεχος της τουριστικής βιομηχανίας τα τελευταία 16 χρόνια που κατείχε διευθυντικές θέσεις σε μεγάλες επιχειρήσεις (TUI, Club Mediterranee κ.α.).  Αναλαμβάνουμε τουριστικές επιχειρήσεις που θέλουν να εξελιχθούν και να κάνουν έξυπνες και αποδοτικές ενέργειες ακόμα και με μικρό budget. Το μυστικό της επιτυχίας στις συνεργασίες μας είναι η ευελιξία και η άμεση προσαρμογή στα δεδομένα και τις απαιτήσεις του κάθε συνεργάτη έτσι ώστε να προτείνουμε και να υλοποιήσουμε ακριβώς αυτό που χρειάζεται. Μας διακρίνει η καινοτομία, η έμπνευση, οι πρωτοποριακές ενέργειες και η συστηματική χρήση νέων τεχνολογιών.
Οι πελάτες για τους οποίους εργαζόμαστε είναι από μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, έως όμιλοι ξενοδοχείων, αεροπορικές εταιρίες, μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία π.χ. Μanessis Travel και μεγάλοι οργανισμοί όπως η TUI.