Η Συνεδριακή αγορά, μια από τις πιο αποδοτικές κατηγορίες τουρισμού, κρατάει στα χέρια της μια μοναδική ευκαιρία. Να ικανοποιήσει τον Σύνδεσμο που το διοργανώνει αλλά και να κάνει τον κάθε σύνεδρο πρεσβευτή του ελληνικού τουρισμού και να του δώσει την εμπειρία της Ελλάδας την οποία θα μεταφέρει στη δική του χώρα.
Ο Πολιτισμός είναι η προστιθέμενη αξία της Ελλάδας.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον πολιτισμό για να ενισχύσουμε την εμπειρία. Ποιός θα μπορούσε ποτέ να ξεχάσει την εμπειρία ενός κοκτέιλ στο ηλιοβασίλεμα του Σουνίου ή μια βραδινή επίσκεψη στην Ακρόπολη;
Η τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο που λειτουργούν τα συνέδρια.
Οι συμμετέχοντες μεταφέρουν πληροφορίες ενός συνεδρίου στα social media κι έτσι τα γεγονότα εξελίσσονται παράλληλα και στον κυβερνοχώρο. Αυτό αποτελεί μια καλή ευκαιρία για την Ελλάδα για να καλλιεργήσει την εικόνα της μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και να χρησιμοποιήσει τα νέα ΜΜΕ προκειμένου να προωθηθούν τα συνέδρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσφατο συνέδριο ΕΝΤΕR2010 στο Lugano της Ελβετίας, στο οποίο χρησιμοποιήθηκαν πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας, όπως Facebook, Tweeter, LinkedIn, ιστοσελίδα αλλά και blogs.
Επέκταση σε νέα κοινά-στόχους.
Ένα σημείο που δεν έχει ακόμα αξιοποιηθεί επαρκώς είναι οι επαγγελματικές ενώσεις (π.χ. γιατροί και άλλοι επιστήμονες) καθώς και οι Έλληνες του εξωτερικού που διαπρέπουν σε πολλούς κλάδους και βρίσκονται σε θέσεις-κλειδιά. Είναι αυτοί που αποφασίζουν το που θα διεξαχθούν τα συνέδρια και κατευθύνουν τους συνέδρους. Παράλληλα, θα πρέπει η Ελλάδα να ενισχύσει την επικοινωνία της μέσω επαγγελματικών Δημοσίων Σχέσεων και συστηματικής επαφής με στοχευμένα ΜΜΕ του εξωτερικού.
Υποδομές
Η έλλειψη ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου, θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν συνειδητοποιήσουμε ότι ο μέσος όρος συμμετεχόντων της πλειοψηφίας των συνεδρίων παγκοσμίως είναι 300 άτομα. Χρειάζεται να εξασφαλιστεί άνετη πρόσβαση των συνέδρων με την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους που θα μπορούν να πετάξουν απευθείας προς διάφορους προορισμούς της Ελλάδας εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.
Κλειδί για την επιτυχία: η διαφοροποίηση
Δημιουργικότητα, το στοιχείο της έκπληξης και ιδιαίτερη φροντίδα απαιτούνται ώστε να μετατραπεί ένα συνέδριο σε μια αξέχαστη εμπειρία. Οι εταιρικοί πελάτες ενδιαφέροντα για εμπειρίες δυνατές, που συνδυάζουν την εργασία αλλά και τη χαρά μέσα από την εργασία! Στην Ελλάδα, τα δυο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι η θάλασσα και ο πολιτισμός. Σημείο διαφοροποίησης μπορεί να είναι η γαστρονομία. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα «πράσινα συνέδρια» και γενικότερα προτιμάται η επιλογή συνεργατών που έχουν υποδομές για την «πράσινη ανάπτυξη».
Σε ορισμένες περιπτώσεις εταιρικών εκδηλώσεων, κρίνεται απαραίτητη η προετοιμασία ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης που θα προφυλάξει τους συνέδρους, το ξενοδοχείο και τους διοργανωτές από οτιδήποτε απρόοπτο.
Η συνεδριακή αγορά δεν συγχωρεί. Είναι ακριβή αγορά και η εταιρία που προσκαλεί έχει βασίσει την εικόνα της πάνω σε μια επιτυχημένη διοργάνωση. Ο συνεδριακός τουρισμός έχει δυναμική και υποστηρίζεται απο εξειδικευμένους και έμπειρους επαγγελματίες και η Ελλάδα διαθέτει την απαραίτητη υποδομή. Θέλουμε να μετατρέψουμε μια εταιρική συνάντηση σε μια συναρπαστική εμπειρία. Τώρα πλέον μπορούμε!
Το παραπάνω άρθρο της Mαρίας Παπάζογλου δημοσιεύθηκε στο έξτρα τεύχος για τον Συνεδριακό Τουρισμό, εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 24/3/2010