Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Λύση το outsourcing τουριστικού μάρκετινγκ



Οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν νέες δυσκολίες αλλά και προκλήσεις. Σε ένα περιβάλλον ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό όπου άλλες τουριστικές χώρες καταλαμβάνουν συνεχώς μερίδια αγοράς ξένων άλλα και Ελλήνων τουριστών, οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν για την πιο δύσκολη χρονιά. Το 2010 είναι καθοριστικό.
Συνεργασία outsource με εταιρεία marketing και δημοσίων σχέσεων
H ανάθεση του ρόλου του marketing και των δημοσίων σχέσεων σε μια εξειδικευμένη εταιρία έχει πολλά πλεονεκτήματα:
  • Τεχνογνωσία, εμπειρία, αποτελεσματικότητα, ασφαλείς, δοκιμασμένες επιλογές.
  • Χαμηλότερο κόστος λειτουργίας σε σχέση με τα έξοδα διατήρησης ενός στελέχους ή τμήματος εντός της εταιρείας. 
  • Ευελιξία. Αξιοποίηση των ειδικών για όσο, όταν και με όποιον τρόπο χρειάζεται, χωρίς να δεσμεύεται η επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας.
  • Οικονομία στο διαφημιστικό budget λόγω των εναλλακτικών και δημιουργικών τρόπων προβολής που χρησιμοποιούνται .
  • Οικονομία χρόνου για τα στελέχη των πωλήσεων, γεγονός που θα οδηγήσει σε αποδοτικότερη εργασία και κατά συνέπεια σε κέρδη.
  • Δημιουργία μιας ομοιόμορφης και ενιαίας εικόνας στη διαφήμιση και την επικοινωνία, η οποία θα οδηγήσει σε σαφή μηνύματα και αναγνωρισιμότητα.
Ποια είναι η “my publics”


Η εταιρία my publics ειδικεύεται στην αγορά τoυ τουρισμού και στην υποστήριξη τουριστικών επιχειρήσεων που παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και στοχεύουν να αναπτυχτούν. Παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες Marketing, προβολής και Δημοσίων Σχέσεων και αναλαμβάνει τον ρόλο αυτό ως εξωτερικός συνεργάτης της επιχείρησης.
Η ιδέα της συνεργασίας με τη my publics,  έτσι όπως την εξηγεί η Μαρία Παπάζογλου: 
«Το Τουριστικό marketing και οι Δημόσιες Σχέσεις αποτελούν τον πυρήνα των υπηρεσιών που έχουμε αναπτύξει προκειμένου να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις που απευθύνονται σε εμάς να βελτιώσουν την εικόνα τους, να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με το κοινό που τους ενδιαφέρει, να αναπτυχθούν και να υποστηρίξουν τις πωλήσεις τους». 
Οι υπηρεσίες της my publics ξεκινούν από την χάραξη της στρατηγικής των δημοσίων σχέσεων και του marketing η οποία θα είναι καθοριστική για τις ενέργειες που θα ακολουθήσουν και αφορούν στους εξής τομείς:
Δημόσιες Σχέσεις:

Η πλέον παρεξηγημένη έννοια για τους περισσότερους, μπορεί να αποκτήσει «μαγικές ιδιότητες» αν η λειτουργία τους γίνει με στόχους και επαγγελματικές μεθόδους. 
Οι υπηρεσίες της my publics, καλύπτουν όλες τις ανάγκες για εταιρική επικοινωνία. 
  • Οργάνωση και λειτουργία Γραφείου Τύπου 
  • Καλλιέργεια σχέσεων με τα ΜΜΕ
  • Οργάνωση συνεντεύξεων, παρουσιάσεων 
  • Προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
  • Προγράμματα ενδοεταιρικής επικοινωνίας
  • Διοργάνωση fam trips, press trips
Marketing:
H διαδικασία για την ανταγωνιστική ένταξη μιας επιχείρησης στην αγορά, δεν είναι απλή υπόθεση.


Η my publics αναλαμβάνει την εκπόνηση marketing plan η οποία μπορεί να περιλαμβάνει: 
  • Διαμόρφωση εταιρική εικόνας
  • Προγράμματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων και εμπειρίας επισκεπτών
  • Σχεδιασμό/ υλοποίηση προωθητικών ενεργειών
Τουριστικό e-marketing:
Tο Ιnternet απαιτεί την προσοχή κάθε επιχείρησης που θέλει να προχωρήσει στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αρκεί να έχουμε ένα website ή θα πρέπει να δούμε το κατά πόσο οι πιθανοί πελάτες μπορούν πράγματι να το εντοπίσουν στο διαδίκτυο; Τι μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε νέους και στοχευμένους επισκέπτες; Η my publics συνεργάζεται με τις πλέον εξειδικευμένες εταιρίες και παρέχει:
  • Δημιουργία ιστοσελίδων και e-newsletters
  • SEO (Search Engine optimization)
  • Web campaigns, on-line διαγωνισμούς
  • Social media campaigns
Συμπληρωματικές Συμβουλευτικές Υπηρεσίες που παρέχονται αφορούν επίσης την Εμπορική Ανάπτυξη των επιχειρήσεων, σεμινάρια και workshops καθώς και την ολοκληρωμένη προβολή και προώθηση.
Συμπέρασμα: Στοχευμένες ενέργειες και όχι πειράματα.
Πόσο καλά αξιοποιούμε τις διαφημιστικές προτάσεις, πόσο συχνά κάνουμε πράγματα την τελευταία στιγμή και πόσες φορές έχουμε σκεφτεί ότι κάποια διαφημιστική ενέργεια  δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα; Ειδικά σε περίοδο κρίσης, δεν υπάρχουν περιθώρια για αστοχίες και πειραματισμούς. Η αποτελεσματική διαχείριση ακόμα και ενός μικρού διαφημιστικού budget, εξασφαλίζει ότι το όφελος που θα αποφέρει, θα είναι πολύ περισσότερο από αυτό που επενδύσαμε για την υλοποίηση του. Αφήστε το, λοιπόν, στα χέρια των ειδικών.

Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικο ΧΡΗΜΑ τον Μάρτιο 2010