Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Το coaching κι ... εγώ!

Το coaching διακινεί πολλές πτυχές του εαυτού μου. Κυρίως αυτές που έχουν να κάνουν με τη στόχευση και την προσήλωση στο στόχο (που είναι απαραίτητος για να φτάσεις στο όραμα), την εσωτερική αναζήτηση αλλά και γενικότερα θέματα αυτοβελτίωσης και αλλαγής. Α, να μην ξεχάσω, και τη συνήθεια μου να συμβουλεύω και να κατευθύνω που τώρα πρέπει να την αφήσω στην άκρη. Ως ανήσυχος άνθρωπος, είναι πολλά αυτά που θα ήθελα να βελτιώσω κι έτσι αποφάσισα να ακολουθήσω τις σχετικές σπουδές για να γνωρίσω από μέσα τον κόσμο του coaching. Και ήθελα να αξιοποιήσω αυτή την εκπαίδευση ως μια προσωπική αλλαγή.

Φαντάζομαι τον εαυτό μου ως μια επαγγελματία και συνάμα πολύ ανθρώπινη coach. Με απασχολεί ιδιαιτέρως το πόσο δύσκολα περνούν οι άνθρωποι γύρω μας και ειδικά στις μέρες μας. 

Είχα πάντα την τάση να στηρίζω όσους μπορώ να προσφέρω ένα χέρι βοήθειας, θα έλεγα ότι με χαρακτηρίζει αυτό. Κάποιες από τις δεξιότητες που δημιουργούν μια καλή coaching σχέση, είμαι σίγουρη ότι τις διαθέτω ή/και μπορώ να τις καλλιεργήσω: εμπιστοσύνη – αυθεντικότητα – αποδοχή – εντιμότητα – ηθική – σεβασμό – ειλικρίνεια - πίστη– ουδετερότητα - χαμηλό προφίλ – θετική προσέγγιση – ενσυναίσθηση – ενεργητική ακρόαση (active listening) – φυσική κατάσταση και πνευματική διαύγεια, κ.α.  Μόνο που  με το coaching, δεν μπορώ πλέον να παρεμβαίνω και να δίνω συμβουλές όπως έκανα στους δικούς μου ανθρώπους μέχρι τώρα. 
Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή που καλό είναι να εφαρμόσω και στην ιδιωτική μου ζωή και όχι μόνο ως coach. Είναι πιο επωφελές για τους ανθρώπους να τους βάζεις να σκέφτονται, να ερευνούν, να παίρνουν τις αποφάσεις, την ευθύνη τους. 
Πως άλλωστε να αντέξεις εσύ το βάρος μια πιθανής λανθασμένης συμβουλής που θα επιδεινώσει τη ζωή τους; 
H αβεβαιότητα, μας δίνει το δικαίωμα να δημιουργήσουμε και αυτό δεν πρέπει να το στερήσουμε από κανέναν δίνοντας του μια έτοιμη και αβέβαιη κατεύθυνση που δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί. 
Στοπ λοιπόν στις έτοιμες συμβουλές!